Wednesday, February 24, 2010

Main-Main CinTA @ Cinta DiPermain-Main kan...







Tak Di nafikan bercinta adalah pegalaman mengasyikkan.
Diri Ini Bagai kan Seorang Puteri tersesat di SyuRga
bagai lirik lagu Faizal Tahir:---

"Sampai syurga ku menunggu
Sampai syurga ku cintamu
Hanya satu
Hanya kamu.."



TaPi

SepanDai-PanDai TupaI MelOmPat Akhirr nya Kenna Juga...........

" arhhh....aku benci lelaki...kenapa mesti tipu aku???
aku benci aku benci....siap la.....nantikan pembalasan aku!!! "


Ada remaja rela bunuh diri krn dikhianati cinta,
Ada yang merelakan kesucian demi cinta,
Ada yang balas dendam demi cinta,
Ada yang stress karena cinta ditolak,
Ada yang berani backstreet dan berontak demi cinta,
Bahkan ada yang membunuh gara-gara cintanya dipermainkan,
Ada yang marah ketika kasihnya tidak dibalas seperti yang diharapkan..

"ah...cakap senang la...tak kena lagi!!!"....
mungkin juga pengalaman aku lebih teruk lagi.....
Rase Dunie Bagai Nak KiamaT
menangis, kecewa, terluka, semua sudah aku alami.....
sakitnya, terasa sampai sekarang....
parutnya terkesan sehingga sekarang.....
hingga ada rakan yang terlalu prihatin kepada aku berbisik kepada aku.....
"lepas nie, ko mainkan pulak perasaan lelaki...
biar diorang tahu langit tinggi ke rendah.....
ingat perempuan nie patung ke nak main2!!.."

"habis, diorang tak fikir pulak perasaan ko....
Menggune kan Kepentingan untuk Diri senDiri
senang2 jer nak mainkan perasaan ko.....
sampai bile ko nak fikirkan perasaan orang kalu perasaan ko Asyik terluka aja...
Asyik kena permain..."

terkedu aku saat itu...
terang2 di ajar untuk membalas demdam pada insan yang tak berkaitan...
mungkin kalau di ikutkan rasa hati yang membara ketika itu,
akan aku lakukan apa yang di saran rakan aku itu....
tapi apabila memikirkan Prinsip HiDuP aku selama ini, tak mungkin aku melakukan semua itu....
tak mungkin aku melanggar prinsip yang telah lama aku Dididik dalam diri aku...


apabila x jadi spt yg diharapkan atau dijanjikan jgnlah melatah & putus harapan.
ada hikmah di sebalik stiap ketentuan Allah.
Fikir positif utk ubah diri jadi yg diredai AllaH

Cinta sebelum kahwin, khususnya dari jenis ‘cinta mendalam' ,
bersalut kejahilan ilmu, kenipisan iman serta pergaulan bebas adalah
kunci Syaitan merosakkan jiwa manusia.
Kerosakan dengan amat mudah menyelinap masuk melalui perkataan sang pecinta, tulisannya dan lebih merbahaya merasuk perbuatan mereka.

Conclusion nya, ‘cinta sebelum kahwin ‘adalah lebih banyak membawa maksiat dan keburukan berbanding kebaikan dan manfaat buat kedua-dua pasangan.
Ia juga bukan merupakan punca atau sumber bagi kebahagian rumahtangga ( jika dibina sekalipun).

Namun demikian, adalah lebih baik memikirkan bahawa
‘kumbang bukannya seekor',
malah mungkin yang jauh lebih baik dari si dia.
x perlu menyusahkan diri dengan terlalu ‘terikat' dan ‘terpahat' kepada seorang lelaki sahaja.

Kini Aku meminta maaf kerna hatiku dah tertutup untuk dirimu!!!.......


Tuhan tu maha adil...
stiap perbutan mst ade balasan..
ape yg kite buat pd oRG. ....
Mungkin satu hari nanti ade org lain yg Buat Kite .....
muka dunia.
bagi aku biar tuhan yang membalas.....
cube fikir satu hari kite tipu anak org satu hari nnty anak kite plk
kene tipu dgn org lain(marah x???)..
kita sbg manusia..
bersabar dan redha la dgn setiap ketentuanNya....

3 comments:

Hazwan Hakim said...

Setiap perkara yang berlaku ada himahnya puteh..
yang pasti ia adalah yg terbaik untuk ko dariNya..

aq sokong kalo ko dah xnk percaya pd
lelaki krana pengalaman ko memberi ko pengajaran..

sha said...

tp kalo ade org tu menahan cinta nya, hanya kerana nak bg aku yg die cinta mencintai org lain yg dianggap baik drnya...adakah dia juga terluka..?mengorbankan cinta sendiri dan juga sengsara...buat slamanya?...
dan biakan diri terluka..

xkan ku lukakan hatinya lagi..lalala

PuTeH (* . ~)+ said...

Sha ::haha....ish x baik la, x payah lukekan

akem::aku masih normal...huhu

ShareThis ^_^