Wednesday, September 30, 2009

Dialah Lelaki idaman saya (~.*)+…




Lelaki idaman saya adalah:

(~.*)+…


Seorang lelaki yang beriman…

Yang hatinya disaluti rasa takqwa kepada Allah…

Yang jiwanya penuh penghayatan terhadap Islam…

Yang sentiasa haus dengan ilmu…

Yang sentiasa dahaga akan pahala…

Yang solatnya adalah maruah dirinya…

Yang tidak pernah takut untuk berkata benar…

Yang tidak pernah gentar untuk melawan nafsu…

Yang sentiasa bersama kumpulan orang-orang yang berjuang di jalan Allah…

Lelaki idaman saya adalah

(~.*)+…


Lelaki yang menjaga tuturkatanya…

Yang tidak bermegah dengan ilmu yang dimilikinya…

Yang tidak bermegah dengan harta dunia yang dicarinya…

Yang sentiasa berbuat kebajikan kerana sifatnya yang penyayang…

Yang mempunyai ramai kawan dan tidak mempunyai musuh yang bersifat jembalang…

Lelaki idaman saya adalah(~.*)+…


Lelaki yang menghormati ibunya…

Yang sentiasa berbakti kepada kedua orang tua dan keluarga…

Yang akan mendidik isteri dan anak-anak mendalami Islam…

Yang mengamalkan hidup penuh kesederhanaan…

Kerana dunia baginya adalah rumah sementara menuju akhirat…


Lelaki idaman saya

(~.*)+


Sentiasa bersedia untuk menjadi imam…

Yang hidup dibawah naungan Al-Quran dan mencontohi sifat Rasulullah…

Yang boleh diajak berbincang dan berbicara…

Yang menjaga matanya dari berbelanja…

Yang sujud penuh kesyukuran dengan rahmat Allah keatasnya…

Lelaki idaman saya

(~.*)+


Tidak pernah membazirkan masa…

Matanya kepenatan kerana penat membaca…

Suaranya lesu kerana penat mengaji dan berzikir…

Tidurnya lena dengan cahaya keimanan…

Bangunnya subuh penuh kecergasan…

Kerana sehari lagi usianya bertambah penuh kematangan…


Lelaki idaman saya

(~.*)+



Sentiasa mengingati mati…

Yang baginya hidup di dunia adalah ladang akhirat…

Yang mana buah kehidupan itu perlu dibaja dan dijaga…

Agar berputik tunas yang bakal menjadi baka yang baik…

Meneruskan perjuangan Islam sebelum hari kemudian…


Lelaki idaman saya adalah

(~.*)+


Lelaki yang tidak terpesona dengan buaian dunia…

Kerana dia mengimpikan syurga…

Di situlah rumah idamannya…

Dan dia ingin membawa saya bersama…

Dialah lelaki idaman saya…

Sunday, September 6, 2009

Egos....(~.*)+


INi Moto Saye....

SeMiNaR BiRo Tatanegara yg menGantukkan


Hehehe
Nie mase Seminar BTN...
Wajib hadir klw nak graduate nnty...
nasib baik bulan pose.... UTeM terPakse buaT 1 hari jer....
klw x kene 3 ari..
wakakaka....
mase kat Sri Negeri.....
kene pakai formal...
naik moto lak tu...nasib baik moto skuter...hehe
kwn sy lg la...bwk selimut... nak tido...
masuk2 je comfirm tido....
sbb mlm 2... member ajak gi MCD la...
pastu gi mane tah..
balik je dlm kul 5 pg cam tu la....
tido entah la kul bape tah... kul 7am dah sampai kat SriNegeri....
dapat kerusi je...terus tido.... sampai tgh ari, bgn2 je terus amik bendere ngayi lagu merdeka lalalala...

SATU MALAYSIA. RAKYAT DIDAHULUKAN. PENCAPAIAN DIUTAMAKAN.

wakaka...
pastu sambung tido balik....
bagun2 je denga la sepatah 2 kate... pastu terus balik...
hehe.... serupe x yah dtg...
dtg tido buat pe...
(~.*)+

Tp nak buat CaM Ne dah ngantuk sgt dah....hehe (~.*)+

ShareThis ^_^